domingo, 23 de noviembre de 2014

Les xarxes socials en l'educació


Crec que no vaig ser l'única que em vaig portar les mans al cap quan ens van dir que per aquesta assignatura hauríem d'escriure un blog i obrir una conta d'instagram i twitter
Els primers dies de classe no podia entendre quina funcionalitat educativa presentaven aquestes xarxes socials... Realment em seran útils? M'aportaran algun aprenentatge relacionat amb el món docent? Em realitzava una infinitat de preguntes intentant buscar una lògica a la utilització d'aquestes eines socials.

Fins ara la meva visió de les xarxes socials estava estretament lligada a l'oci, les considerava unes eines per comunicar-se amb els amics, penjar fotografies o seguir a personatges famosos. 
Però després d'aquesta experiència basada en la utilització de twitter i instagram en contextos educatius, he pogut comprovar que la seva finalitat va més enllà que l'oci.
Amb la següent imatge crec que es veu clarament les diferents possibilitats que ofereixen les xarxes socials.

Redes Sociales
                                                     https://www.flickr.com/photos/nscap/4584863851/

Es converteixen en espais virtuals que creen oportunitats per crear, compartir, aprendre, conversar i participar.

La meva experiència amb twitter es va iniciar amb aquesta assignatura. Vaig haver d'obrir-me un compte i investigar aquest nou món virtual. D'aquesta manera al principi anava una mica perduda, i si li sumem una sèrie de problemes tècnics, podríem dir que la primera presa de contacte no va ser gaire positiva... Però un cop superada aquesta primera fase, quan ja em vaig familiaritzar amb l'eina, vaig adonar-me de les facilitats que m'oferia... La possibilitat de seguir a gent involucrada en el món de l'ensenyament, poder compartir notícies, vídeos o imatges, poder conversar amb qualsevol persona independentment d'on es trobi, la possibilitat de poder opinar i comentar sobre les publicacions dels teus seguidors...
Tot això, també ha contribuït a realitzar el canvi en la meva manera de pensar envers al món de l'educació del que vaig parlar a l'entrada de la setmana passada.

A continuació us deixo un vídeo que resumeix de manera clara, els avantatges que presenta emprar twitter en l'educació:




Pel que fa a l'experiència amb Instagram, m'ha resultat més fàcil perquè ja coneixia aquesta eina. Per tant, només havia de centrar-me a buscar una fotografia que s'adeqüés al tema del blog. M'ha paregut una activitat molt interessant, perquè per poder realitzar-la és necessari entendre els continguts i relacionar-los amb el nostre entorn, i la manera que empràvem  per demostrar que havíem arribat a aquesta relació (teoria- realitat) era a través d'una imatge feta per nosaltres mateixos.
El millor d'utilitzar Instagram com una eina educativa és que si seguim la nostra etiqueta, #edubateMA, podem veure en fotografies com ha evolucionat la nostra visió de l'educació.


http://instagram.com/p/vrCzdcwJ_D/?modal=true

Per tant, com a futurs docents, el que hem de fer és integrar les xarxes socials a l'aula, aprofitar l'estreta relació que tenen els estudiants amb les noves tecnologies i emprar-les com a eines d'estudi i aprenentatge.



No hay comentarios:

Publicar un comentario